Toets 1 voor mijn keuzemenu

Door omstandigheden heb ik de afgelopen weken veelvuldig telefonisch contact gehad met een aantal bedrijven en instanties. En allemaal maken ze er gebruik van: het keuzemenu. Geen telefoniste meer, maar een bandje. Zelfs als ik mijn huisarts bel om een afspraak te maken, ontkom ik er niet aan. En mijn huisarts heeft ook nog eens de vervelende gewoonte om met enige regelmaat de volgorde van de keuzemogelijkheden te veranderen, zodat ik wel verplicht ben om goed naar het bandje dat wordt afgedraaid te luisteren. Het is van deze tijd.

Omdat ik graag met m’n tijd wil meegaan, heb ik nu ook mijn telefooninstellingen gewijzigd. Het was een hele klus, maar het is me gelukt. Wie mij belt, zal voortaan een bandje te horen krijgen en gebruik moeten maken van een keuzemenu.

“Welkom. Om u zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, maak ik gebruik van een keuzemenu. Luister het gehele menu af en maak dan uw keuze.

Belt u mij voor een privégesprek? Toets 1.

Belt u mij voor iets dat met mijn werk te maken heeft? Toets 2.

Wilt u mij iets verkopen? Hang op. (Dit is Oudnederlands voor verbreek de verbinding)

Heeft u een vraag over mijn blogs? Toets 3.

Heeft u een vraag over mijn gedichtjes? Toets 4.

Heeft u een positieve opmerking over mijn blogs? Toets 5.

Heeft u een positieve opmerking over mijn gedichtjes? Toets 6.

Heeft u een negatieve reactie op mijn blogs? Toets 7.

Heeft u een negatieve reactie op mijn gedichtjes? Toets 8.

Bent u verkeerd verbonden? Bel de huisartsenpost.

Wilt u dit keuzemenu nog een keer horen? Toets 9.

Als u geen keuze maakt, wordt u automatisch doorgeschakeld. Voordat de doorschakeling plaatsvindt, dient u aan te geven waarom u geen keuze maakt. Toets *1 als u bewust geen keuze maakt. Toets *2 als u de keuzemogelijkheden niet kon onthouden en toets dan 9 om het keuzemenu nog een keer te horen.

U wordt nu doorgeschakeld.”

Klik.

“Dit is de voicemail van Gert de Kievit. Ik kan u nu helaas niet persoonlijk te woord staan. Spreek na de piep uw naam, telefoonnummer en de reden waarom u mij wilt spreken in. Maak hierbij gebruik van de in het keuzemenu genoemde onderwerpen. Misschien bel ik u wel terug. Zo niet, probeer het dan later nog eens.”

Mocht u hier nog vragen over hebben, dan kunt u me natuurlijk altijd even bellen.

 

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *